Stap over naar een cloudoplossing
Een te late transitie naar de cloud kan behoorlijk disruptief zijn. Bedrijven die de mogelijkheden van de cloud te laat onderkennen, hebben moeite om mee te gaan met de veranderende marktomstandigheden. Zij worden links en rechts ingehaald door concurrenten die wel in staat zijn om in te spelen op de marktkansen door de schaalbaarheid en flexibiliteit van de cloud oplossingen die zij gebruiken. Bovendien hebben deze concurrenten nauwelijks investeringskosten doordat ze alleen per persoon betalen voor de daadwerkelijk afgenomen functionaliteit en dit geheel op hun behoefte kunnen afstemmen.
Afhankelijk van de leverancier
De bekende telecom hardware leveranciers zoals Avaya, Cisco Mitel en Genesys verdienen hun geld met de verkoop van moves adds and changes, upgrades en nieuwe releases. Ze hebben hun producten zo complex gemaakt dat je als organisatie geheel afhankelijk bent geworden van je leverancier. Wanneer je nieuwe functionaliteit nodig hebt, vergt dit meestal een grote investering. Bovendien moet je ook nog een servicecontract afnemen bij de leverancier of een reseller zoals integrators als KPN of Dimension Data.
Servicecontracten en dure upgrades
Servicecontracten bieden je de zekerheid dat iemand op komt dagen wanneer het systeem niet meer werkt. Een soort verzekering dus. In de meeste gevallen krijg je te horen dat dit incident er aan zat te komen aangezien de laatste upgrade niet is doorgevoerd. Je krijgt een tijdelijke oplossing en wordt gedwongen om alsnog de upgrade door te voeren. Ondertussen verliest jouw bedrijf ontzettend veel geld omdat het niet bereikbaar is voor klanten, partners en leveranciers. Niet echt een lekker moment om naar de directie te moeten voor de investering in de upgrade.
De nieuwste functionaliteit met cloud
Met een cloud oplossing heb je altijd de laatste versie van de software. Hierdoor beschik je over de nieuwste functionaliteit zoals social media kanalen en oplossingen als WhatsApp. Als ICT afdeling ben je geen tijd meer kwijt met het beheren van de omgeving. Het technisch beheer wordt door de cloud serviceprovider uitgevoerd. Je hoeft alleen de (real time) rapportages te analyseren om eventueel de instellingen aan te passen in de online beheer omgeving. Een contactcenter manager kan zelf het operationele beheer van het contactcenter uitvoeren door op basis van de rapportages de te verwachten drukte te voorspellen op ‘Black-Friday’ en eventueel op basis van de real-time gegevens de routing aan te passen.
GespreksPartner in klantcontact
Evolve IP heeft meer dan 25 jaar ervaring met het leveren en managen van cloud communicatie omgevingen bestaande uit klantcontact oplossingen geïntegreerd met op VoIP gebaseerde bedrijfstelefonie. We zien dat de markt volwassen is doordat het geen probleem meer is voor organisaties om hun telecommunicatie omgeving in de cloud onder te brengen. We vervangen dagelijks on-premise systemen van Avaya en Cisco door onze cloud dienstverlening en bieden en one-stop-shop aan klanten variërend van 100 tot 5.000 medewerkers. Onze consultants zijn de gesprekspartner voor uw organisatie en geven advies hoe uw organisatie het meeste voordeel uit de cloud kan behalen. Zoals je kunt zien in deze video is het voor ons geen verassing dat Avaya surseance van betaling aanvraagt.
Alle type organisaties gaan naar de cloud
Evolve IP helpt verschillende financiële-, retail-, overheids- en zorgorganisaties met het bereiken van hun communicatiedoelstellingen en het leveren van uitmuntende klantcontact ervaringen. Bent u geïnteresseerd in de voordelen die een transitie van uw communicatieomgeving oplevert voor uw organisatie? Neem contact op met een Evolve IP consultant via 088 – 428 31 11.