Evolve IP Blog | Dutch

Hardware als onderdeel van de UC oplossing: Start met het eindpunt

Geschreven door Evolve IP | Mar 7, 2025 2:42:42 AM

In de hedendaagse UC-gedreven wereld is het gemakkelijk om het laatste deel van de communicatieketen over het hoofd te zien: het eindpunt.

Er is een breed scala aan eindpunten die we onze partners bieden: handsets, headsets en apparaten voor videoconferenties, die allemaal een sleutelrol spelen bij het optimaliseren van het hybride personeelsbestand.

In veel opzichten hebben de ‘laatste paar meter’ dezelfde mate van belangrijkheid nodig als elk geavanceerd systeem – aangezien een slecht eindpunt de hele gebruikerservaring en duizenden euro’s aan platforminvesteringen kan ondermijnen.

Het is een van de vele redenen waarom we een veel nauwere werkrelatie zijn gaan ontwikkelen met headset- en conferentiefabrikant Jabra, zodat we hun kennis en expertise kunnen delen en onze klanten op maat gemaakte oplossingen kunnen bieden die geschikt zijn voor hun doel en die de tand des tijds doorstaan.

 

Evolve IP en Jabra – maken de toekomst van werk beter.

Jabra deelt veel overeenkomsten met Evolve IP, waardoor onze groeiende samenwerking een natuurlijke match is. Als Noord-Europees bedrijf sluit Jabra aan bij onze Britse en Nederlandse activiteiten en zij hebben, net als wij, een uitzonderlijk duurzaamheidsverhaal.

Jabra heeft vijf van de Sustainable Development Goals van de VN geïdentificeerd die nu een inherent onderdeel zijn van de activiteiten van het bedrijf, gebaseerd op ‘technologie die meer teruggeeft dan nodig is’.

We erkennen allebei dat technologie de algemene markten voor unified communications en contactcenters blijft hervormen. Jabra loopt voorop op het gebied van eindpunten met speciale oplossingen voor alle gebruiksscenario's. Identificeer gewoon uw klant en ga van daaruit verder! Hardware is niet zomaar hardware. Het moet van hoge kwaliteit en hoge waarde zijn.

Voor ons draait het allemaal om de klantervaring en het hebben van geen zwakke schakels in de keten. Klanten die met ons platform communiceren, hebben de beste eindpunten nodig om via te communiceren. We weten dat sommige organisaties in de rest van de wereld nog steeds goedkope headsets gebruiken die geen deel uitmaakten van het algemene verkoopgesprek.

Samen met Jabra willen we daar verandering in brengen. Organisaties moeten verstandig investeren als het om hardware gaat: koop niet goedkoop en koop dan twee keer. In de steeds flexibeler en mobieler wordende wereld van vandaag hebben werknemers de tools nodig die geschikt zijn voor hun werk om maximale productiviteit en plezier te bieden. Het eindpunt is steeds meer een cruciaal instrument geworden. Er zijn nog steeds te veel mensen die deze boodschap niet volledig hebben begrepen.

 

De juiste hardware

Alle callcenterheadsets van Jabra gebruiken DECT-connectiviteit in vergelijking met UC-varianten die Bluetooth gebruiken voor lagere volumes. Het is gemakkelijk om hiertussen te kiezen. Ze zijn robuust, licht en betrouwbaar en bieden de mogelijkheid om afzonderlijke onderdelen te vervangen in plaats van een volledig nieuwe eenheid te moeten kopen. Ze worden allemaal gedekt door een standaardgarantie van twee jaar.

Door een meer samenhangende focus en een diepere strategische alliantie te ontwikkelen, kunnen we de productlijnen en passie van Jabra beter begrijpen en hoe zij onze partners kunnen helpen de gebruikerservaring voor hun klanten te verbeteren – of dat nu een callcenter of een algemene UC-kantooromgeving is. Samen willen we ons kanaal versterken met meer kennis.

Breng het eindpunt naar de voorgrond van uw UC-plan en neem deze op in uw strategieën.